خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس

امروز فرصتی است که همه، با شهیدان تجدید خاطره کنند. مقام معظم رهبری

خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس

امروز فرصتی است که همه، با شهیدان تجدید خاطره کنند. مقام معظم رهبری

خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس

تا امروز هیچ قدرتی نتوانسته است دلهای مردم را از محبت امام و یاد امام و تعظیم و تجلیل شهدا، شهادت و ارزشهای انقلاب، خالی کند.مقام معظم رهبری
سالهاست که جنگ پایان یافته ولی هنوز عطش شهادت بر لبهای خشک و ترک خورده ی بشر تازیانه می زند. آن زمان که دروازه های بهشت باز بود هر کس با حرفه ای خود را به آن باب می رساند و امروز که دستمان در گیر صفر و یک است بابی را گشودیم تا جرعه ای را تا شهادت بنوشیم. افتخار ما اینست که سرباز ولایت فقیه هستیم هرچند دستمان خالیست اما دل های مان پر است از عشق به ولایت

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید گفت: روز شهید تاثیر مثبتی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته است و امسال نیز برنامه‌های متعددی را برای بزرگداشت روز شهید در نظر گرفته‌ایم.
به گزارش فارس، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی صبح روز دوشنبه 18 اسفندماه در دومین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه به ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت.

وی ضمن اشاره به سابقه تأسیس بنیاد شهید در 22 اسفند 1358، تصویب روز شهید در مردادماه 1383 و درج این روز در تقویم رسمی کشور گفت: دو رکن مهم در اساسنامه بنیاد که در مجلس شورای اسلامی تصویب شده، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمات رسانی به ایثارگران است.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری از سال قبل در زمینه ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت اقداماتی صورت گرفت که از آن جمله، برگزاری بزرگداشت روز شهید بود که همراه شد با برپایی نخستین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید که با حضور رییس جمهوری برگزار شد.

وی ضمن بیان این مطلب که پررنگ کردن روز شهید در جامعه، تأثیر مثبتی را در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته است، اظهار داشت: امسال نیز برنامه های متعددی را برای بزرگداشت روز شهید در نظر گرفته ایم که تا روز جمعه 22 اسفندماه ادامه خواهد داشت و دومین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید نیز از جمله این برنامه هاست.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در مورد تلاش های صورت گرفته در حوزه خدمات رسانی به ایثارگران نیز گفت: در سال های گذشته در بخش خدمات در مقابل دغدغه های موجود، گام های بزرگی برداشته نشده بود ولی با استقرار دولت تدبیر و امید و با دستور رییس جمهوری قدم های خوبی در این خصوص برداشته شد که دغدغه ها را کم کرد.

وی ادامه داد: از جمله این موارد می توان به پرداخت معوقات اشاره کرد که معوقات تا سال 90 جامعه ایثارگری امسال پرداخت شد. قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هم که سال ها از تصویب آن گذشته بود و اجرایی نشده بود، با دستور ایشان در دستور کار قرار گرفت و تاکنون 71 درصد از مواد آن اجرایی شده و 29 درصد دیگر آن نیاز به آیین نامه داشته که قسمتی از آن انجام شده و برای تصویب به کمیسیون اجتماعی دولت ارجاع شده است.

معاون رییس جمهوری گفت: در زمینه اشتغال ایثارگران نیز اقداماتی در این مدت انجام شده است. روز اولی که مسئولیت بنیاد به من محول شد، تعداد 67 هزار جویای کار در جامعه ایثارگری وجود داشت که این رقم امروز به کمتر از 50 هزار نفر رسیده است و اداره کل اشتغال بنیاد سهمیه های استخدامی در سازمان های مختلف را پیگیری می کند. همچنین اساسنامه صندوق اشتغال ایثارگران نیز در دولت تصویب شده و همکاران در این زمینه مشغول به فعالیت و خدمت هستند.

وی افزود: ما در جهت کم کردن مشکل اشتغال، استخدام های خود بنیاد را به ایثارگران اختصاص دادیم و نیروهایی که به بنیاد مأمور شده بودند، به سازمان های خود بازگردانده شدند. همچنین نیروهای بازنشسته بنیاد را نیز با فرزندان شاهد و ایثارگر که در طرح آموزشی مبین، توانمند شده اند، جایگزین کردیم در عین حال دستور چابکسازی سازمان های دولتی در بنیاد نیز نمود داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در ادامه به طرح «سپاس» و دیدار با خانواده معظم شهدا اشاره کرد و گفت: در سال قبل 34 هزار دیدار با ایثارگران انجام شد که رییس جمهوری محترم نیز در این طرح شرکت داشته اند. همچنین مقرر شده که از 22 بهمن ماه تا 22 اسفند امسال نیز 22 هزار دیدار در قالب طرح سپاس انجام شود که تا امروز 17 هزار دیدار انجام شده است.

وی ادامه داد: در کشور ما 19 هزار و 613 گلزار شهید وجود دارد که ساماندهی 12 هزار و 142 گلزار به اتمام رسیده، 525 گلزار در دست ساماندهی است و باقی گلزارها برای ساماندهی به تعیین و تخصیص بودجه نیاز دارد. احداث مجتمع های فرهنگی در مراکز استان ها نیز که از سال 86 آغاز شده، در دولت تدبیر و امید رشد 63 درصدی داشته و در اغلب استان ها یک یا دو فاز آن راه اندازی شده است.

معاون رییس جمهوری در پایان سخنان خود به وضعیت مسکن ایثارگران اشاره کرد و گفت: با مذاکرات و جلساتی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم، 29 هزار و 314 قطعه زمین در سراسر کشور در دست واگذاری است اما در 11 استان هنوز گامی برداشته نشده و تخصیص زمین در این استان ها به عنایت بیشتری نیاز دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی